Zelf therapie geven, collega’s helpen als er frictie is maar ook zorg verbeteren naar inzichten of deze inzichten op doen door onderzoek vind ik prachtig.
Wat houden deze functies in?
Ik werk als behandelaar waar ik cliënten spreek in het kader van therapie. En als manager behandelzaken ben ik verantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van zorg. Denk hierbij aan klachten afhandeling, het borgen van kwaliteit van het zorgaanbod op locaties, het inzetten van personeel voor de uitvoering van zorg en bijvoorbeeld verbetering en innovatie van zorg door onderzoek en onderwijs. In mijn functies draag ik bij aan het leveren en verbeteren van goede zorg op locatie.
Verder geef individuele- en groepstherapie aan verschillende doelgroepen. Bijvoorbeeld mentaliseren bevorderende therapie voor mensen met borderline problematiek en inzichtgevende groepstherapie voor mensen met cluster C problematiek. Ik word hier enthousiast van en het is echt een passie dus ik ben blij deze functies te kunnen combineren. Door deze beider functies houd ik contact met onze doelgroep, onze cliënten en dat vind ik belangrijk om de functie van manager behandelzaken goed uit te kunnen voeren.
Wat kun je ons vertellen over de combinatie van de twee functies?
De combinatie van functies vind ik mooi en belangrijk. Je kent de cliënten door het contact als behandelaar en je weet hoe de behandeling wordt uitgevoerd hoe zij dit ervaren. Dit neem je mee als Manager behandelzaken wanneer je de zorg probeert te verbeteren. Vervolgens pas je die veranderingen gelijk toe als behandelaar
Kun je iets vertellen over de samenwerking met de manager bedrijfsvoering?
Ik vind het belangrijk dat iedereen doet wat die geleerd heeft, wat die kan. Voor mij is dat niet bedrijfsvoering. De rollen van manager bedrijfsvoeren en manager behandelzaken zijn dus wezenlijk anders maar hebben elkaar nodig. Het zijn gescheiden rollen maar er is een innige samenwerking, waar ik ook veel van leer. Er is een duidelijke verdeling op papier, in praktijk kom je ook raakvlakken tegen. Zo zoeken we samen naar nieuwe managers bedrijfsvoering of behandelzaken en of die de juiste competenties heeft maar ook welke groei iemand nog wil doormaken. Zo begeleiden we iemand samen de organisatie in.
Kun je wat meer vertellen over de competenties die iemand nodig heeft als manager behandelzaken?
We kijken naar welke kwaliteiten iemand in huis heeft en of iemands visie past bij de visie van de organisatie. Competenties zoals sensitiviteit naar anderen, oog hebben voor communicatie zijn belangrijk, maar ook moet je goed overzicht kunnen houden op zaken en stressbestendig zijn. Kunnen anticiperen is van belang.
Waarom heb jij voor Arkin gekozen?
Arkin trekt mij nog altijd aan, ik werk hier nu 7 jaar. Ik vind dat Arkin een organisatie is die de zorg voorop heeft staan en zich richt op die zorg verbeteren. Arkin is rijk aan doelgroepen en behandelingen en er is veel mogelijkheid voor ontwikkeling zowel in de breedte door met een andere doelgroep of methodiek te werken of in de diepte door onderzoek of praktijk opleidingen te doen. Er is altijd iets te doen en dat is machtig mooi. Ik hoop dat nieuwe collega’s dat ook vinden.
Kun je iets vertellen over de cultuur?
Arkin is zo groot dat er verschillende culturen te vinden zijn. Zo als ik het ken is het een ambitieuze organisatie die constant streeft naar verbeteringen tegelijkertijd ook oog houdt voor samenwerking. Er is samenwerking tussen de verschillende specialismen zodat we samen goede zorg kunnen leveren want cliënten hebben vaak meerdere specialisten nodig. Er heerst een cultuur waarin we het onderste uit te kan willen halen voor de cliënten en dit in samenwerking zo doelmatig mogelijk doen.
Wat vind je zo mooi aan deze functie?
Mij trekt deze functie omdat ik op verschillende manieren en met verschillende middelen goeie kwaliteit van zorg mag leveren aan cliënten in een dynamische en fijne samenwerking met collega’s. Wat ik zo mooi vind aan deze functie en wat mij inspireert is dat ik als een spin in het web met verschillenden petten op – maar wel met één missie namelijk goede kwaliteit van zorg leveren – hier iedere dag aan de slag mag. Zelf therapie geven, collega’s helpen als er frictie is maar ook zorg verbeteren naar inzichten of deze inzichten op doen door onderzoek vind ik prachtig.
Hoe maak jij het verschil in deze functie?
Ik heb in deze functie overzicht en toegang tot veel verschillende informatiestormen. Met die informatie kan ik veel bereiken in de therapie die we bieden en het aanbod verscherpen of verbeteren.
Hoe actueel zijn jullie met betrekking tot innovatie?
Een innovatieve ontwikkeling die nu in mijn opkomt gaat over het consultatie en aanmeldteam bij onze locatie. Hierbij is er iedere dag 4uur een klinisch psycholoog of psychotherapeut bereikbaar is voor consultatie.